Kepentingan Protein Dalam Diet Harian

Assalamualaikum semua.

 

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun untuk makan ayam, daging, telur, ikan, sudah pasti semua ini perlu dimasak terlebih dahulu. betul tak? Hakikatnya, sifat protein ini adalah terlalu mudah untuk musnah pada suhu yang tinggi. Bila suhu melebihi 75 degree, maka pada masa inilah protein akan mudah musnah.

Secara analoginya, pernah tak anda terkena dengan percikan air panas yang baru mendidih dan air yang dah lama mendidih tetapi masih panas. Yang mana satu akan membuat kulit anda cepat merah dan menyebabkan timbul satu gelembung berisi air di dalam nya. Sudah pastilah, kalau terkena dengan air panas yang baru mendidih, betul tak? Ini adalah kerana, hampir 25% tubuh badan manusia terbentuk daripada protein.

Antara kelemahan protein juga adalah, ia tidak boleh berbalik. Maksudnya, jika kulit anda hangus disebabkan terbakar, untuk kembali pulih mendapat kulit yang cantik adalah sukar. Oleh sebab itu, ramai doktor mencadangkan untuk membuat pembedahan plastik, jika keadaan kulit terlalu teruk.

Oleh sebab itu, pemilihan protein dari sumber yang terbaik adalah sangat penting. Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel ini, ia akan membentuk tisu bagi menghasilkan organ. Dan organ ini pula akan membentuk sistem. Protein ini adalah makanan kepada sel. Ambil protein tak elok, maka hasilnya, sebuah sistem badan yang tak elok. :)

Sel -> Tisu -> Organ -> Sistem

Sel cantik, hasilnya sistem pun cantik. betul tak? hehee

Tahukah anda?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan supplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970-an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

esp

PROMOSI ISTIMEWA ESP SHAKLEE PADA BULAN MAC 2015 INI. HUBUNGI SAYA SEKARANG!


 

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email : Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

 

Perbaiki Tisu Badan Dengan Protein Baik

Assalamualaikum semua.

Apa khabar yer hari ni?

Pernah tak anda mengalami kecederaan yang meninggalkan kesan parut hodoh? Kalau tak ada, mungkin anda ni dalam kategori budak baik kot.. hehee.. Sebab, biasanya, kalau budak nakal atau terlalu aktif yang kerap mengalami perlanggaran tidak kira di dalam rumah atau luar rumah, pasti ada meninggalkan kesan parut. Biasanya, bila nampak parut saat dah dewasa, kita cuba sebaik mungkin nak sorokkan, lebih-lebih lagi kalau terletak di bahagian badan yang terdedah macam muka ke.. hehee.. kononnya, malu lah tu.. hehhee

Hari ini, saya nak berkongsi sedikit. Saya nak share dengan pembaca semua, percaya tak kalau saya beritahu, parut ni boleh hilang kalau kena dengan gaya nutrisi yang di ambil. Nutrisi yang perlu untuk menghilangkan parut ni, kalau vitamin Shaklee yang glamer adalah ESP dan Vitamin E. Sebab tu, ramai yang nak hilangkan kesan jerawat ke, parut ke, kesan luka pembedahan ke, mereka akan pastikan kedua-dua vitamin ada dalam senarai wajib untuk di beli. hehee.

 

kelebihan esp

 

Jadi, saya nak terangkan secara ringkas mengenai manfaat ESP untuk pembaca semua. :)

  • ESP dapat membantu membina dan memperbaiki tisu-tisu badan. Ini kerana, protein adalah makanan kepada sel, dan sel pula akan membentuk menjadi tisu. Untuk mendapat tisu yang cantik, kenalah bagi sel makan protein yang terbaik. betul kan? hehe
  • ESP mengandungi protein yang penting untuk pembentukan janin semasa di dalam kandungan.
  • ESP juga membantu memekatkan susu ibu bagi ibu menyusu
  • ESP menyediakan 14 gram protein kacang soya dalam setiap hidangan bagi menyihatkan jantung
  • Setiap hidangan dalam ESP membekalkan 50% daripada Nilai Harian Kalsium yang penting untuk menyokong kesihatan tulang yang kuat
  • Kandungan fitoestrogen yang terdapat di dalam protein soya penting untuk kesihatan prostat, payudara dan wanita atau lelaki menapous.
  • Indeks Glisemik ESP adalah rendah iaitu 39, yang dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah.

Jadi, apa yang pembaca akan dapat selepas minum ESP ni?

  • Pelajar dan pekerja atau individu dewasa: As energy booster (kalau minum pagi-pagi tu, terasa energetic dan tak rasa lapar sangat. So bonuslah bagi weight management.
  • Lelaki: melindungi dari any disease (heart, cancer, etc)
  • Ibu mengandung: For healthier pregnancy; well-grown fetus: less late pregnancy discomfort
  • Wanita: Keanjalan kulit dan payudara (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).

PROMOSI ISTIMEWA ESP SHAKLEE PADA BULAN MAC 2015 INI. HUBUNGI SAYA SEKARANG! 


PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email : Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”

Kelebihan Soy Protein Isolated vs Soy Protein Concentrate

Assalamualaikum semua.

Kalau sebut ESP shaklee, semua pasti tahu kan? hehee.. tapi, sedar tak anda, bahawa pada cover ESP terdapat perkataan Soy Protein Isolate? Mungkin ada yang perasan, mungkin ada yang tak perasan. atau mungkin juga ada yang malas nak fikir sangat, sebab yang penting isinya. betul tak? hehee

esp

 

Jadi, pada kesempatan ini, saya nak berkongsi sedikit maklumat mengenai soy protein isolate ni. Sebelum tu, mari kita berkenalan dengan soy protein concentrate. :)

Soy protein concentrate ini adalah protein soya yang diasingkan dari bahan larut air dan lemak dari serbuk kacang soya. Jadi, kandungan protein dalam soy protein concentrate ini ada dalam 65% dan rasa soyanya masih ada kerana karbohidrat masih ada di dalamnya.

Manakala, soy protein isolate pula, adalah soy  protein concentrate yang diasingkan karbohidrat daripadanya, dan menjadikannya protein soya yang paling tulen, dengan kandungan protein nya lebih kurang 90%.  Kiranya, protein dalam soy isolate lebih banyak daripada soy protein concentrate lah kan? hehee

Jadi, untuk memilih protein soya yang terbaik, kita kenalah bijak, betul tak? Kalau dah tahu dalam soy protein isolate lebih banyak protein, takkan masih nak ambil soy protein concentrate. Betul kan? hehee

PROMOSI ISTIMEWA ESP SHAKLEE PADA BULAN MAC 2015 INI. HUBUNGI SAYA SEKARANG!


 

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat pembelian daripada saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534 
  • Email : Beauty.Fatimah@yahoo.com

DAFTAR SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI!

Serta banyak lagi KELEBIHAN yang bakal anda nikmati sebagai ahli Shaklee!

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook ”