Jom Kenali Keistimewaan Vivix & Apa Kata Mereka Yang Mengambil Vivix

Assalamualaikum,

Adakah anda pernah mencuba vivix Shaklee? Jika ya, saya yakin anda sendiri sudah melihat manfaat vivix, betul tak? :)

vivix shaklee

Bagi yang belum pernah mencuba vivix, kat sini saya nak kongsi sedikit mengenai manfaat vivix, :)

1. Memperbaiki DNA.

  • Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat.
  • Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal

2. Memperbaiki tenaga sel.

  • Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga.
  • Ini akan menurunkan fungsi sel.
  • Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

4. Menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat

5. Membantu menghalang kanser

6. Mengurangkan risiko sakit jantung

7. Menyokong kesihatan keseluruhan

8. Meningkatkan kesihatan mata

9. Meningkatkan sistem imunisasi

10. Membantu dalam mengurangkan berat badan (sesuai diambil oleh orang yang obesiti)

11. Mengurangkan insiden bagi penyakit alzheimer

12. Mengurangkan komplikasi pesakit diabetes

 

Apa Kata Mereka Setelah Mengambil Vivix?

Testimoni 1

Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan. Alhamdulillah…Sebenarnya sudah 2 minggu kot saya bagi mak mertua saya mencuba VIVIX. Memang betullah sepertimana testimoni yang saya baca dan fakta2 berkenaan VIVIX. Saya memang tunggu feedback begini dari mertua. Sebabnya, emak mertua selalu bercerita mengenai keadaan kesihatannya yang selalu rasa kebas tangan, sakit pinggang, sakit sendi, demam lambat baik, emak juga ada lelah. Nafasnya berbunyi agak kuat. Tapi sepanjang 2 hari lepas, memang ada perubahan, nafasnya tidak berbunyi seperti lelah. Alhamdulillah. Saya tahu Shaklee memang bagus. Harganya mahal, tapi setanding kualiti. Sekiranya berkemampuan memang saya pun nak beli VIVIX gak. Senang, hanya sesudu teh, sudah cukup. Ianya untuk kesihatan keseluruhan malahan juga anti penuaan.

Oh ya, sewaktu pulang ke rumah emak di Kedah, emak juga komen kulitnya rasa licin, berseri sikit. Tak tahula penangan VIVIX ke B Complex ke Vitamin C. Saya tak kisah sangat kalau mereka nampak muda, yang penting saya harap mereka lebih sihat, jarang sakit, mudah nak beribadat dan lebih seronok melayan kerenah kami anak-beranak. Tak puas lagi merasa kasih sayang emak dan abah. Saya tak senang hati kalau ibu bapa mengadu sakit sana sakit sini. Saya masih perlukan mereka dalam hidup saya. Takkanlah saya nak sihat seorang sahaja. Ibu bapa dibiarkan masuk hospital, makan ubat-ubatan, cucuk sana, cucuk sini, sedangkan saya tahu ada penawar yang baik seperti supplement Shaklee.

Semua orang sayang ibu dan ayah kan. Jangan berkira untuk membeli vitamin untuk mereka. Pendapatan yang kita peroleh setiap bulan bukan hak kita seorang, harus dikongsi dengan yang tersayang.

 

Testimoni 2

Nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia.

Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara.

Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun….bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga…dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya. Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.

Hari ketiga saya ada majlis yaasin ( majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang……pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit…Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun…adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. keesokkannya saya telefon Jess dan memberitahunya. baguslah katanya badan dah jadi muda latu. Betul ke badan saya dah jadi muda?? kalau betul saya merasa amat berterima kasih kepada vivix kerana dengannya saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar.

Anda berminat untuk mencuba Vivix Shaklee? Cepat, buat pesanan sekarang!  :)

 

beli sekarang 2

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534
  • Email Beauty_Fatimah@yahoo.com.my

DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook  ”

daftar ahli shaklee

Ramuan Semulajadi Melambatkan Penuaan

Assalamualaikum,

Pernah tak anda mencuba vivix Shaklee?

Vivix Shaklee merupakan minuman campuran botani. Ia merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.  Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.

Secara ringkasnya, Vivix bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.. Kenapa DNA? Kerana hampir setiap hari tubuh kita mengalami kerosakan DNA akibat radikal bebas.

Setiap ramuan yang terkandung di dalam vivix mempunyai fungsi yang tersendiri.

Fungsi Ramuan Vivix:

  1. Muscadine Grape :  Mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria
  2. Purple Carrot : Mengurangkan risiko penyakit koronari jantung
  3. Elderberry  (Sambucus Niagra) : Mampu memberi perlindungan  terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman
  4. Polygonum Cuspidatum : Melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, mengurangkan berat badan

Anda ingin nampak awet muda dengan vivix? Ada orang kata mahal vivix ni. Tapi, apalah sangat harga vivix, jika dibandingkan dengan harga produk kecantikan yang anda beli sekarang, namun belum pasti lagi ia berkesan dan selamat untuk jangka panjang. :).

Tunggu yer untuk next post.. Saya akan berkongsi lebih banyak lagi info mengenai vivix dan testimoni mereka yang telah mengambil vivix. :)

beli sekarang 2

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp :  011 – 3201 4534
  • Email : Beauty_Fatimah@yahoo.com.my

DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook  ”

daftar ahli shaklee

8 Tip Untuk Berhenti Merokok

Assalamualaikum,

Bosan tak bila melihat perangai suami asyik dengan rokok je. Jalan-jalan sikit, nak merokok. Kalau lepas makan je, asyik nak merokok. Yang paling tak best tu, bila masak toilet je mesti merokok. Tak pasal-pasal, anda nak masuk tandas selepas itu, terpaksa menadah hidung menghidu bau rokok yang tak nyaman itu.

Pernah tak anda mengalami situasi seperti di atas? hehee… jangan risau. Apa kata kalau anda cuba guna 8 tip ini untuk membantu suami anda agar boleh berhenti merokok secara perlahan-lahan. :)

1. Lengahkan

Jika ada rasa mahu ‘pekena sebatang’ lengahkan. Lewatkan 10 minit. Buatlah perkara lain dulu. Minum kopi atau buat apa saja yang boleh mengalihkan perhatian. Ulang sebanyak mungkin bila tiba rasa nak merokok.

2. Tolak konsep “cukuplah sebatang”

Jangan terpedaya dengan “cukuplah sebatang”. Tak payah hisap langsung jika sudah ada keinginan nak berhenti merokok. Ini kerana sebatang rokok akan menyebabkan keinginan untuk merokok akan bertambah sehingga habis sekotak.

3. Elakkan punca merokok

Kenali apa punca merokok. Contohnya sebab nak setaraf dengan kawan-kawan, elakkan stress, duduk melepak atau berkumpul dengan kawan-kawan. Cuba sebaik mungkin untuk mengelak dari terlibat dengan punca-punca merokok ini.

4. Bersenam

Amalkan rutin 30 minit senaman setiap hari. Jika berada di pejabat, cuba lakukan senaman ringan bila timbul keinginan untuk merokok.

5. Berlajar untuk bertenang

Antara penyebab tabiat merokok adalah stress. Jadi, bagi mengurangkan rasa stress, cubalah berusaha untuk bertenang dan bijak dalam menangani situasi yang boleh menimbulkan stress. Contohnya, ambillah air sembahyang ataupun melakukan teknik deep breathing ( 2 saat tarik nafas – 4 saat tahan – 8 saat hembus nafas keluar).

6. Libatkan keluarga dan rakan-rakan

Beritahu ahli keluarga dan rakan-rakan, bahawa anda mahu berhenti merokok. Minta bantuan mereka untuk sentiasa mengingatkan anda dan menegur anda, jika timbul keinginan untuk merokok.

7. Mengunyah

Bila timbul keinginan untuk merokok, cubalah untuk mengunyah chewing gum. Ini kerana, tabiat mengunyah akan membantu mengurangkan keinginan anda untuk merokok.

8. Guna alat bantuan

Kini banyak dah alat untuk membantu berhenti merokok di jual di pasaran. Antaranya nikotin tablet, patches, gula-gula getah bagi memenuhi keperluan nikotin yang menggila. Ataupun, anda juga boleh cuba Vivix Shaklee. Tonik vivix ini dipercayai mampu membuat anda rasa hilang keinginan untuk merokok.

Jom baca testimoni customer yang mengambil vivix untuk membantu beliau berhenti merokok. :)

Berhenti Merokok Dalam Masa 2 Minggu:

“Alhamdulillah. Usaha menjauhkan diri dari yang haram diteruskan.
 
Beberapa hari lepas wife tetiba bagi sesudu vivix. Rasa macam ribena yang amat pekat. Dia kata elok untuk jantung. Tanpa usul periksa saya pun makan la. Keesokan harnya saya mula hilang satu ‘nikmat’ hidup bila sedut sebatang rokok. Puiii pahit giler. Rasa macam hisap rokok masa demam (perokok tegar tau ni). Saya continue hisap rokok beberapa hari tanpa berjaya menghabiskan rokok sampai ke puntung. 
 
Saya tanya dia apa benda ni. Dia kata vivix ni memperbaiki DNA manusia terutama sekali bahagian jantung dan organ-organ yang berkaitan. DNA kita akan balik ke asal macam mana yang dikurniakan kepada kita dan sepatutnya dipelihara. So organ dalaman yang selama ini dah terbiasa dengan nikotin dan segala macam racun membunuh tu akan jadi sempurna balik. Hah whatever la sayang….
 
Selang beberapa hari saya sendiri amik B ni. Saja nak tengok macam mana hasilnya. Alah bukan tak pernah ambil niquitin dan macam2 tin yang ada kat pasaran. Benda2 tu mengurangkan kebergantungan terhadap nikotin tapi fikiran tak boleh lupa nikmatnya rokok. Kalau menjadi pun lambat hasilnya. Makan minggu atau bulan jugak. So esok paginya bila hisap sebatang terus rasa macam nak muntah. Uish biar betul ni. Sejam kemudian cuba lagi dan perghhh. Berhenti kereta tengah jalan B Macam rasa merokok melebihi 20 batang sehari padahal baru sebatang dua jer hisap.
 
Alhamdulillah Tuhan dah tarik satu nikmat yang sia2 ni dan gantikan dengan nikmat yang lebih bermakna. Hidup yang lebih sihat. Tribute to my lovely…”

vivix

beli sekarang 2

PERTANYAAN

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya “

shakleelogo

FATIMAH BT TONY

  • Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
  • Contact No | Sms | Whatsapp 019 – 854 0908
  • Email : Beauty_Fatimah@yahoo.com.my

DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya sekarang juga! Hanya Online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar Seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke Group Exclusive di Facebook”